12 Ocak 2013 Cumartesi

Final Dönemi Klasiği- Tripler Vol 2


Tabi ki insan her zaman mutlu mutlu ders çalışamayabiliyor:)

O yüzden ders ders ders kısmından sonra triplere girilir, umutsuzluğun kıyısından dönülür, anne aranıp itinayla "bu kızı bu bölüme de yolladık ama sağlığı nasıl ki yemek yiyor mu niye bu kadar kafasına takıyor" konulu evham aşılaması yapılır, sinir stres en yakınlardan çıkartılır, sonra bir de gönül almakla uğraşılır, ders çalışmak zorunda iken kendini yapıyor bulduğun şeylere gülünür, salonda sabahlanır, uyku yemek düzeni kopar gider vesaire...

Evet, bir de işin bu yüzü var benim hayatımda:) En komik olan nokta bence inanılmaz değişen ruh halim. Sabah mız mız sayfa karıştırırken şimdi "oh bak çoğu gitti azı kaldı" modunda tebessüm etmekteyim, şükür. Hep de somurtulmaz ki yüz kaslarımıza yazık^^


Genelde ruh halimi bu derece değiştirince, sebebi sınav olmasın diye hep bir başka neden bulurum; ah bak dostum mesaj atmış mutluluk, ya da ev arkadaşım çay getirmiş oley, annem dua ediyor yaşasın gibi.

Bugün ise sınava gitmeden önce huysuzluğum tavan yapmışken, yeğenim geldi! ^^
O benim için çok özel, çünkü ilk yeğenim oluyor kendileri:) Ah, bir de benimle aynı gün doğdu tabi o da var:) İki sene beraber kaldığımız ev arkadaşımın kızı, bugün tanıştık minik misafirimizle!^^ O kadar minikti ki Allah'ım, insan onu izlerken her şeyi unutabilir! İki gündür stres yaptığım sınavıma geç kaldım o derece =) Maşallah yeğenime benim, görmüyor burdan okuyanlar ama olsun önlemimizi alalım:)

Ve artık sıkılıp bunaldıkça gidip yeğenimi sevmeye karar verdim:) Biraz büyüsün, fotoğrafını çekip saklayacağım inşallah, beni mutlu etsin diye.

Bir başka mutluluğum da dün gece ders çalışmasam da ne yapsam arayışlarında iken karşıma çıkan şu makale oldu:

NTV deki link için burası^^
New Scientist teki metin için burası^^

Ntvbilim de aşağıdaki linkten alıntı yapmış sanırım. Neyse sonuç olarak italyan amcamız DNA yı iki silikon tepeciğin ortasına çamaşır ipi serer gibi sermiş, sonra da gelsin electron microscopy resimleri:)
Harika olmuş! ^^ Ama cidden çok ilginçti elimizdeki tek resmin, pek çok bilim insanının hala tam yorumlamadığı X ray cryrstallography resmi olması.( Rosalind ablamızı unutmayalım, zamanına göre hatta bu zamana göre bile büyük iş gerçekten, hep de üzülürüm ona, X ray ile çalışa çalışa  kanserden öldü dedikleri için:(, doğru mu bilemiyoruz tabi ama. )

Neyse, işte bu resmin ardı gelir diyorlar şimdi, zaten çift sarmalı çekememişler tam henüz, elektronlar zarar vermiş çift sarmala diyorlar. Neyse, sonuç olarak mis gibi animasyonlardaki gibi bir DNA resimciğimiz oldu artık^^

Tek sorunum, 6.sınıftayken haberlerde duyduğum her bilimsel gelişmeden sonra verdiğim tepki şu an, hiç değişmedim galiba o.O
"Ben ne bulucam ama bi durun, bana da bırakın!" :))

İki kocaman finali olduğunu unutmuş mutluluk saçan mod ile,
Betül

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder