18 Ekim 2014 Cumartesi

Amerika Notlari 2 - Comfort Zone

New York`ta 2 ayi gecmisim bile.
Bile yazarken kendi kendime cok eglendim cunku hizli mi gecti yavas mi hala emin degilim. Moduma gore degisen zaman algisi, hayatima tekrar hosgeldin:)

Bu arada neler oldu bakalim.
Cok sevgili dostum oda arkadasim evime misafir oldu Allah`im cok tesekkur ederiz^^ Hani bazen insan "Allah ol derse olur" derkenki kuvveti, kudreti yasiyor olaylarin icinde. Minik odamizdan sonra New York`ta bulusmak nasip oldu, ve iki sene arayla bile olsa Londra`da da bulusmus gibiydik bu yaz aslinda:)

Insan hayatinda her gun rutini diye bir gercek var. (Everyday routine`i ceviriyorum ki ingilizce kullanmis olmayayim cok) Yani her zaman etrafimizda olmasina alisik oldugumuz insanlar, ve yapmayi ozumsedigimiz, kendimizden bir parca haline getirdigimiz seyler var. Cok sey degisti hani, ama her aksam eve gelip minik odamizda Leman`la gunumuzu paylasmak rutinimi hatirladim havaalaninda kavusup havaalaninda ayrilana kadar gecen bir kisa gun icinde. Boyle guzel seylere kaldigin yerden devam edebilmenin sukru lazim hep, degil mi Betul?

Hayatimin cok degistigi gercegi malum. Ama degisiklik insanlari buyuten bir sey olmali. Ogreten, anlatan bir sey. Mutluluk sadece alistigin seylerde degilmis, Allah isterse hic tahmin etmedigin bir seyleri yaparken bicir bicir olabilirmissin. Misal, az once buzluktan cikardigim tavuk suyuyla yaptigim (ve basarili olduguna inandigim) corbam bir mutluluk sebebi oldu ve ustelik artik sasirmiyorum bile Betul`e bu yuzden:) ( Insallah basarilidir zira yetkili mercii henuz tadina bakmadi:)

Comfort zone, benim anladigim kadariyla boyle bir seydi. Benim gibi kendini sorgulayip iceriden konusturup didikleyip duran bir insan icin, neyin kendisini mutlu ve guvende hissettirdigini bilip orada kalmasiydi. Bu alanin, bu ugraslarin disina cikinca korkmasi ve bocalamasiydi. 
Gecen 4.5 ayda, Allah bana yeni yeni comfort zone`lar nasip etmis cok sukur, ustelik eskiler bile duruyormus iclerine donebilme firsati buldugumda. Leman`la hala mutfakta bicirdiyormusuz butun gece ve laba geri dondugum gercegi icimi kipir kipir etmis bugun^^ Ve tabi ki, beni bu yeni comfort zone`larla tanistirip oralarda da yalniz birakmamis birileri:) Cok sukur hep cok sukur.

Bu son birkac gun bunlari farketme cabasinda imissem demek ki.

Sorry for the inconvenience-.-

Yeni labim Londra`yi aratmadi, yine cesitlilik konusunda nadir lablardan. Her birimiz ayri milletteniz ve ayri dinlere mensubuz, birini daha cozemedim ama bakalim. Ortalarda dolanan tek hijabi girl olarak Musluman kimligimle sahalara donebilmenin sukrunu, projelerim icin elimden gelenin en iyisini yaparak biraz olsun yerine getirebilmem lazim. Dua lazim, cok dua lazim.

Bu defa imprinting calisiyorum insallah buyuk ihtimalle^^ Yani yeni profum bugun bana yani onceden cool bi seyler yapmissin hadi bakalim burda ne yapacaksin tarzinda bisiler dedi ve korkuyorum su an-.- Amerikalilarin ozguveninin yarisini istiyorum fazla degil-.-

Ve tabi ki iki yillik gundemim, doktora. Ruyamda kabul alip mutluluktan agladigima gore moda girmisim galiba, dualar khayrlisi olsun, khayrlisiyla olsun^^

New York`u soracak olursaniz, yagmur konusunda bizi Seattle`a karsi mahcup ederek biraz uzse de, hala cok kis degil galiba ki kaloriferlerimizi yakmiyorlar-.- 
Ama bugun kopruden gecerken (Manhattan Bridge - dogru di mi bildim di mi) yine farkettim ki guzel bir sehir indeed. Boyle haydarpasa garinda Istanbul`a bakilip hedefler hayaller film seridi olurdu ya filmlerde, bunun icin o kopruden yaya gecmem lazim bi zaman:) Zira metroyla pek yapamadim, yarisindaydim ki tekrar tunele girdik-.-
Iyi haber, metrolarda kayip degilim artik sukur:)
Iyi haber, musluman kimligimin disardan acik acik belli olmasi cok sirin hissettiriyor bazen. Amcalar selam veriyorlar,boyle seviniyorlar sanki muslumanlar musluman gorunce.
Bir Muslim Community istiyorum ogrenciler arasinda, belki laba baslayinca o ise girmeyi planliyorum Allah nasip eder de medical student lar beni aralarina alirlarsa tabi-.- 

Amerikali iki tane arkadasim var, musluman, onlarla Turkiye`yi, dillerimizi kulturlerimizi ve sonra da ayni dini konusunca cok mutlu oluyorum, o hissi cok seviyorum. Daha cok daha cok ister ya insan, aynen oyle.
Ve ben tabi ki hep daha cok daha cok arkadas istiyorum:)

Arkadas deyince de su an Tuzu ozledim. Garip, cunku o arkadas degil, kardes. Kardes deyince de Sis`i ozledim ve galiba bu yaziyi bitirmem lazim artik:)

Firinim beni kapat diyor ve zaten de bu yaziyi da ilk okuyacak yetkili mercii yolda imis. Annemin bu 4.5 ayda icimden ciktigina inandigi ev kizi moduma geri doneyim ben o zaman^^

Selametle,
Bet








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder