23 Mayıs 2012 Çarşamba

Erasmus Staja Nasıl Başvurulur

Erasmus Stajı için vizeden başlamıştım, şimdi de bu stajı ayarlama üzerine yazayım dedim. Aslında Erasmus 2013 te bitiyor diyorlar, ama o gider yenisi gelir, süreci bilelim:)
Öncelikler benim okulum için olan süreci anlatacağım tabi ki, diğerlerini bilmiyorum, Erasmus Ofislerine göre okulların prosedürleri değişebilir. Mesela dil sınavını bilmiyorum bizi sadece ortalamaya göre sıraladılar, 2.5 üstü başvurabiliyordu, sanırım başvuran herkese de çıktı.
Ama başvurmadan önce, kabul almış olmalısınız karşı kurumdan.

Bu karşı kurum nedir?
Şimdii, herşey olur dermişim:) Partner üniversite kuralı yok stajda, anlaşmalı olmanıza gerek yok. Aslında, üniversite olmasına bile gerek yok. Şirket olur, hukuk bürosu olur, araştırma merkezi olur, enstitü olur... bir kaç kurum var Avrupa Birliği ile ilgili, onlar dışında hepsi oluyor. Olamayanlara ya da ayrıntıların hepsine : Erasmusun kendi sitesinden bakabilirsiniz.

Kabul almak?


Geldik en uğraştırıcı kısımlardan birine. Yok yok moral bozmak yok:) Ben sevmem öyle zaten, ay işte çok zor oldu kolay gelsin size valla, ayaklarını ^^
Şöyle ki, bölümünüzde çalışmak istediğiniz alanı az çok bilmelisiniz.
Staj yapmak istediğiniz ortamı kafanızda netleştirmelisiniz. Ben üniversite demiştim mesela, olmadı o ayrı:):) nasip bu işler:)
Önce ülke ve kurum seçin. Avrupa da nerede staj yapmak bölümünüze daha faydalı? Ranking siteleri var, üniversitelerin başarılarını sıralayan, yorumlar var, önemli dergilerde anketler oluyor mesela en iyi ülkeleri sıralayan belli bölümlere göre, onlara bakının.

Ehem ehem, neyse işte, belirledikten sonra sitelerine bakıyoruz ve araştırma gruplarını inceliyoruz.
(Şimdi tabi ki işin bu kısmında Genetik okuyanlara daha yardımcı olacak anlattıklarım çünkü bu kısım gerçekten bölümünüze özel uygulamalar gerektiren kısım.)
Araştırma konularını OKUYORUZ arkadaşlar:) Yani küçük bir tavsiye, düşünün ki karşınızdaki insan bir akademisyen ve araştırmasının okunmuş olmasına önem verecektir. Tabiii ki hepsini anlıyor muyuz? Hayıııır =)
Ama olduğu kadar. Bazılarında sade dille yazılmış özetler oluyor, oralara da bakabilirsiniz kısa yoldan:)
Diyelim ki birini gözümüze kestirdik. Mail atıyoruz ve beni al, beni al, onu alma diyoruz ^^


Mail derken?
Mail için bu sürecin başında bir kalıbınız olması kolaylaştırıcı olur.Yani başında isim kısmı ve ortasında çalıştığı konu kısmı değişken, gerisi kalıp bir mailden bahsediyoruz.
Mail konusunda internet bilgi dolu gerçekten, ama mesela ben kendim duygusal bir karalama yazmıştım diyebilirim, formal bir dilde tabiki. Hani işte çok seviyorum ben bölümümü gibisinden:)
Mailiniz, sınıfınızı, üniversitenizi tabi bölümünüzü, çalışmaya ilgi duyduğunuz alanları ve varsa lab tecrübelerinizden seçmeleri içerebilmeli. Lab tecrübesi derken, onlar doğrudan proje sanıyorlar, proje gibi büyük bir uğraşınız yoksa yok yazın. Ben mesela yeni başlamıştım labda çalışmaya, yeni başladım ve henüz öğreniyorum yazmıştım. Yalan söylemenin alemi yok, sonradan niye uğraşalım di mi:) İşte çalışmasından spesifik olarak bahsedip bu bu bu nedenlerle ilgimi çekti yazabilirsiniz.
Sonra da kesinlikle, para istemediğinizi belirtin, Erasmus Stajı olacak, burs verecekler, deyin. Tabi şirketler için durum farklı olabilir, para da verebilirler, duymadım hiç, o ayrı:) Belirtin, staj üç aylık olacak diye, ya da yaz stajı deyin kısaca hani üç ayı kocaman kocaman yazıp korkutmamak için:) Saygı dolu kapanış cümlelerinden sonra, mailiniz bitti efendim:) Yollanmaya hazır:)


Kaç kişiye yollamalı?
Kritik soru, evet. Ben de birilerine şunu söylemek istiyorum nolur nolur sırası geldi di miii
"İşte canım, 500 kişiye mail atarsın, 20 si döner, 1 i kabul eder... Öyle, zor yani"
Dalga geçmiyorum aslında, evet gerçek buna yakın, ilginizi çeken herkese mail atmanızı tavsiye ediyorum, ama hani yani çok gözünüzü korkutmayın, nasip kısmet gerçekten. İlk 20de de gelebilir 200.mailde de.
Dua edin hayırlısı olsun^ ^ En size yararlı olacak olan hangisiyse o nasip olsun:)

Cevaplar nasıl geliyor?
Çok nazik reddediyorlar:)
Gerçekten, böyle ben bazılarına karşı mahcup hissettim, tüh bak beni reddetmek zorunda bıraktım adamı diye o derece kibarlar =)
Kimisi ayrıntılı bilgi istiyor, kimisi abartıyor; biri benim lise mezuniyet ortalamamı istedi o.O
Lab tecrübeniz hakkında ayrıntı isteyebilirler, para durumunu sorabilirler. İşte bu soranlar biraz ilgilenmiş demek, mutluluk! Mülakat isteyebilirler internetten, msn gibi, bu tip önerilere hazırlıklı olun:)
Cevaplar genelde 1 hafta içinde geliyor, siz bu mail atma işini bir sürece yayın,(Erasmus başvurularına güvenli bir mesafede) cevap gelsin, size mailler atmaya devam edin kabul alana kadar. Kolay gelsin!


Kabul mu aldım, ne?!
Şükür o zaman, sonraki aşamalar başlasın!
Kabul eden hocayı mutlaka süreç hakkında bilgilendirin, işte benim daha bi de Erasmus tan burs için başvurum var gibisinden, yanlış anlamalar olmasın. Süreç devam ederken de işte vizedir flan, bilgilendirin sürekli.(Bu kısımdan emin değilim, hocam benim fazla geveze olduğumu düşünüyorsa, değiştiririm inş:P)
Sonra, araştırması hakkında ayrıntılı bilgi alın.
Kabul mektubunu yazdırın, unutmadan:)


Veee Erasmus Başvurusu veee vize...

İngiltere seçtiyseniz, dönüp vize başvuru yazımı okuyabilirsiniz:) Seçmediyseniz de okuyun nolur nolur :P
Geceleri google maps dan gideceğiniz şehri kesebilirsiniz:) Ben arada bi gidip enstitünün kapısında bekliyorum da uydudan:D
Gidenlerin mail adreslerini aşırıp, sıkıştırabilirsiniz:)
Ehem ehem, konuya dönelim:)

İşte böylee... Aklıma bunlar geldi ve ben bunu yazarken çok mutlu oldum:) Umarım birilerine yardımcı olur.^^
Okuyan olursa, soru da sorsun olur mu??:):)

10 yorum:

  1. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. staj ayarlama işi gerçekten zor bir süreç. şuan yaklaşık 150 yere mail attım; yaklaşı 70 cevap aldım; bu 70 cevapdan sadece 4 tanesi olumlu cevap yazdı. kabul mektubunu 2 aralığa kadar vermem gerekiyor. şuan tam 1 ay süre var. umarım bu bir aylık süreçte staj yeri bulabilirim. sizin öneriniz var mı ? Şu ülkede ki üniversitelere mail atabilirsin giblerden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle kolay gelsin, umarım sizin için en faydalı olacak yere gidersiniz staj için.
      Ben İngiltere'de yaptığım için, sanırım orayla ilgili spesifik sorularınız olursa cevaplayabilirim. Bölümünüze ve ilgi alanınıza göre tabi ki üniversitelerin ranking leri değişecektir. Her ülke her alanda aynı başarıda olmayabiliyor, buna dikkat etmenizi tavsiye edebilirim.
      İyi şanslar

      Sil
  3. staj ayarlama işi gerçekten zor bir süreç. şuan yaklaşık 150 yere mail attım; yaklaşı 70 cevap aldım; bu 70 cevapdan sadece 4 tanesi olumlu cevap yazdı. kabul mektubunu 2 aralığa kadar vermem gerekiyor. şuan tam 1 ay süre var. umarım bu bir aylık süreçte staj yeri bulabilirim. sizin öneriniz var mı ? Şu ülkede ki üniversitelere mail atabilirsin giblerden :)

    YanıtlaSil
  4. Selamun aleykum. Ben bu staj olayında çok yeniyim de bi kaç soru soracaktım.
    Öncelikle bu bitti mi 2015 yazı için hâlâ geçerli mi biliyor musun?
    Bir de buna katılmak için bir dil sınavına mı girmek gerekiyor(ist unideyim)
    Cevaplarsan çok memnun olurum.^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam çok geç kalmışım aldım cevabımı seçilen seçilmiş bile :( inşallah seneye de olur. Bu sınavlar nisanda falan oluyor sanırım

      Sil
  5. İyi günler, erasmus staj kapsamında İngiltere'ye gitmek istiyorum şimdi sanırım vize işlemlerinde kalınacak yer belirtilmeliymiş sizin önerileriniz var mı?
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malesef bu konu biraz zor. Ben babamin bir arkadasi vesilesiyle ayarlamistim kalacagim evi. Bu sekilde evinde single room kiralayanlar oluyor; oralardaki camilerin website lari araciligiyla musluman ailelere ulasabilirsiniz boyle kiraci arayanlar olursa.

      Onun disinda websiteleri var bu sekilde oda arayabileceginiz. gumtree var craiglist var.
      Turkish Cultural Center gibi yerler varsa oralara da internetten bakabilirsiniz.

      Kolay gelsin
      Betul

      Sil
  6. Merhaba
    Ben İngiltere de staj yapmak istiyorum.Tanındığım biri aracılığıyla bir kurumla iletişim sağladım yalnız kurum bilgilerimi elden vermemi istedi çok fazla talep olduğundan öncelik sağlayabileceğini söylemişler.Şuan da okulumda erasmus sistemi tam olarak oturmuş durumda değil bende bir daha ki yaza uygun olacağını düşündüm seneye son sınıftayım.Yani demek istediğim okulum erasmus dil sınavı yapmadan önce kurumdan kabul almam gerekir mi yoksa öncelikle okulda ki sınavı geçip sonramı kabul almalıyım?
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
  7. merhaba. bısey sorucaktım. bu staj yeri ayarlama ıslemını erasmus sınavına girdikten sonramı yapmalıyım yoksa sımdıden maıl atmaya baslamalımıyım? sınavıma 1 2 ay kaldı

    YanıtlaSil